Publisert av: maerris | september 24, 2008

Bloggbegynnelse

Jeg fikk aldri toppkarakter på stilene mine, jeg hadde aldri feilfrie diktater. Min skriftlige tilkortkommenhet overskygges imidlertid av et  litt over middels kraftig, og til nå ikke tilfredsstilt, meddelingsbehov. Jeg går stadig og brygger på vittige og velformulerte, men også stikkende og sinte leserinnlegg om foreksempel søppelsortering, amming og hvor teit det er at det er farlig å sykle i Bergen. Jeg har bare ikke gjort det enda. Jeg drømmer om å få min egen uke som morgenkåsør i P2, men har ikke skrevet et kåseri siden vi lærte om kåseri som genre på videregående.  Min venn Tord Wenaas og jeg har lyst til å lage radioprogram sammen, «Min mor og de» skal det hete, og det skal handle om familierelasjoner. Et humorbasert snakkeprogram med rom for både satire og analyse, små parodier og artige sidespark. Utrolig nok har ingen radiokanaler kontaktet oss enda.

Inntil alt dette fantastiske skjer skal jeg blogge. Av og til, ihvertfall.

Responses

  1. Hello Mærris! Grattis med ny blogg! 😀 Du er jo supervittig, slagferdig og intelligent – er ikkje det oppskrifta på ein fantastisk bloggkarriere så veit ikkje eg..! Trur forøvrig du hadde vore genial som kåsør, og hadde eg dreve ein radiokanal hadde du vore den første eg hadde ringt til! Men inntil vidare gledar eg meg til morosame innlegg og spillopper på bloggen din – velkommen til bloggeverden, Mærris! Og husk: Sjølv om du nå kjem til å bli hekta på blogging, må du fortsette å kommentere flittig hos meg! Stor klem, CarriedAway/BostonBlogg-ic 😀

  2. Grattis Mærris, du er jo en a de morsomste menneskene jeg kjenner, så dette gleder jeg meg til! Mye bedre alternativ enn å se etter updates på Facebook;-)
    ‘Min mor og de’ er forøvrig en fantastisk tittel – den må dere ta patent på inntil programmet er en realitet!

    Eiris

  3. Velkommen til bloggosfæren, Mærris! Allerede underholdende og godt formulert 🙂 Skjønner ikke hvorfor du ikke fikk topp karakter på stilene dine…men du tok det vel igjen i muntlig deltagelse, som det jo het 😉
    Mest imponert over at bloggen ble til så du kunne få bilde når du kommenterte andre blogger 😀 Gleder meg til å få kommentarer med bilde på min blogg!

  4. JUHUUU!! Så bra du har laget blogg Mærris! Det skal bli en fornøyelse å følge med på denne i tillegg til IC sin 🙂

    Håper det kommer noen innlegg som tilsvarer det kommende radioprogrammet «min mor og de». Det er jo selvsagt bare snakk om tid før dere blir oppdaget. Da skal jammen jeg også bli en fast radiolytter 🙂

    Hilsen fra jentekontoret med mannlig innslag 😉

  5. Tusen takk, alle sammen! Dette er jo en skikkelig opptur! For å sitere Krompegull, og etterhvert Eirunn: «Nå er vi her, nå er vi sammen!»

  6. Se her ja.
    Jeg har vel ikke noe mer dyptpløyende grunner til å blogge, jeg heller, men jeg ser at mye av det du skriver her kan relateres til mine egne, private, velformulerte og upubliserte mentale utbrudd.
    Jeg føler at en ny blogger står på trappene og lurer på om hun skal være tøff nok til å åpne døra.


Legg igjen en kommentar

Kategorier

