Publisert av: maerris | oktober 21, 2008

Syk, svak og dårlig bak

Dagbladet skriver i dag, 21.10.08, på førstesiden at Mette Marit har kink, ankelbrudd, hjernerystelse og magasjau. Hun er en offentlig person, hun mottar i tillegg appanasje,  derfor er det viktig for det norske folk å få vite at hun har kink, ankelbrudd, hjernerystelse og magasjau. Dagbladet tok heldigvis på seg oppgaven å opplyse oss, skattebetlaerene, eller arbeidsgiverene hennes, om den svært uheldige kombinasjonen av skader og sykdom som hun pådro seg i Ukraina.

Jeg liker Mette Marit, jeg kjenner sympati med henne som pasient, og jeg tror hun synes det er kjipt å være sykemeldt når hun har gledet seg til statsbesøket.   Ankelbrudd og hjernerystelse er verken alvorlig, kronisk eller livstruende, men det er allikevel noe å skrive hjem om.

Men jeg driter fullstendig i kinken! Dagbladet, hva er dette? Kink? Kink i nakken? På forsiden? Hva skal jeg med slik filleinformasjon? Og hva er kink? Slik man får når man har sovet litt merkelig og våkner med litt stiv nakke?

Opplysningen om magasjau var værst. Jeg kjenner jeg hisser meg kraftig opp over å måtte tenke, om enn bare bittelittegrann, over at kronprinsessa driver og flyr på do. Når ble diare av allmenn interesse? Med unntak av de få tilfellene det gjelder smitteopplysning, trenger jeg ikke å vite om offentlige personers toalettfrekvens. NRK tror også dette er interessant. Når Marit Bjørgen ikke vinner skirenn fordi hun har diare, blir hun like fullt intervjuet. Hva med å la henne være i fred, eventuelt i karantene for resten av troppen? Nei da, hun får prate dråpesmitten inn i den blå NRK mikrofonen: ”Nei, æ har diare no, har hatt de´ i fleir dagga no, hjælp ittj å fokkuser på arbeidsoppgavan når´n har diare, santja?” .

Medienorge, vær snill å drit i å spe ut nyhetene med bæsjehistorier. 

 

 

Responses

  1. Hun er sikkert bare gravid, og så utbroderer pressen sykdomsdetaljer i hevn for at de ikke får lov å skrive om graviditeten ennå 😉

    Neida, skal være litt alvorlig også. Helt enig med deg, Mrs Mærris. Dette innlegget er absolutt på sin plass. Syns det er helt horribelt at kronprinsessens snubling skal få god plass på seriøse nyhetsformidlere som dagsrevyen…selv om de unnlot å ta med magesjauen.

  2. Fantastisk innlegg Mærris!! Veldig mange bra poeng her, tror de fleste er enig i at man ikke vil ha bilder i hodet av Mette Marit løpe i skytteltrafikk mellom toalettet og varmeputen hun sikkert har mot kinken i nakken 🙂

    Du skriver i tillegg så morsomt at jeg til og med fikk tårer i øynene fordi jeg lo så mye 🙂 You go girl!!

  3. Dessverre ser det ut for at både Dagbladet og VG streber etter å gå Se og Hør i næringa.
    Makan til ikke-nyheter som får oppta plass på nettavisene deres!
    Og, nei: Jeg har heller ikke veldig lyst på de mentale bildene av ei magesyk kronprinsesse.

  4. Genialt, Mærris! 😀 Det er som vanleg ei fryd å lese innlegga dine, det einaste som er betre er å høyre deg «live»..! Mange legendariske ordspel her, og Marit Bjørgen sitatet var fantastisk! Jammen bra at du fekk deg ein blogg – keep up the good work! 😀


Legg igjen en kommentar

Kategorier

