Publisert av: maerris | oktober 23, 2008

Dette er ingen moteblogg


Men, et og annet om bekledning er jeg nødt til å overbringe. I dag er det bøtteregn i Bergen. Det høljer ned i alle retninger, store elver og dammer har overtatt gater og fortau.  Det blåser, er surt og alt sammen minner om klimakrisen. Noen vil kanskje tro at slike dager er joggedressdager. Det er helt feil (ingen dager er joggedressdager, men det kan vi komme tilbake til ved en senere anledning). I dag er det ullkjoledag. Alle kvinner med respekt for seg selv må ha minst en ullkjole i skapet. Den behøver ikke være fra missoni, selv om det er drømmen, men den må være i minst 50% ull.

 Hege P´s postulat understøtter ullkjoledagen. Hege P´ studerte på kullet over meg, hun er fra Oslo, slank, vakker og intelligent, og postulerte følgende første året som student i Bergen: ” Regner det, ta på kort skjørt og tynne strømper. Det gjør ikke noe at man blir våt da, for det tørker fort når man kommer i hus. Og så ser man pen ut, mens alle de andre er kjipe.”

Hege P´er hakket hvassere enn jeg. Jeg tar regnkåpa på så jeg slipper å ha kun 20 deniers skille mellom været og huden på beina mine. Hva er mer perfekt under den tette regnkåpa enn en myk og varmende ullkjole? På dager som denne skal man pynte seg hensiktsmessig i ull, slik at man piffer seg selv og omgivelsene litt opp uten å fryse!

Responses

  1. Mrs Mærris, hvorfor blogger du nå, har du ikke et arbeid å skjøtte? Jo da, men jeg er hjemme med sykt barn som sover nå.

  2. Bloggingen din tar stadig nye veier…nå også moteblogging 😉
    Jeg har aldri hatt en ullkjole (med unntak av evt strikkekjoler som barn på sent 70-tall…), men syns jo etter å ha lest innlegget at det hørtes ganske bra ut. Kan madammen komme med tips til steder der man kan få tak slike ullkjoler?

  3. Ja, de har noen ganske fine på bennetton nå, i grått, svart og eggehvit, tror jeg. De er overkommelige i pris. Noen med kort arm, så tar man bare en høyhalser under. Ellers har de sikkert noen dyre på Klær laget av norske eller danske designere….

  4. Takk for tipset! Håper jo at jeg snart er i varmere strøk og ikke trenger ullkjole akkurat, men skal ta en kikk på benetton 🙂

  5. Hjertens enig, Mærris! Er det nokon dagar som treng litt piff og litt farge, så er det vel nettopp regntunge haustdagar i Bergen! Genserkjole (gjerne med høg hals og langarmar) over tights, med støvlar og regnkåpe til, fungerer også! Det er ikkje kjekt å fryse. Og litt farge er alltid bra! Mi knallrøde regnkåpe eller Marte sine grønne støvlar er eksempler på fargeinnslag som kan kvikke opp einkvar nitrist gråversdag. KULT bilde, forresten! Me likey 😀

  6. En situasjonsrapport fra Benetton i dag: Ullkjoler everywhere! Ser ut til at Mrs. Mærris egentlig er en moteblogg… Du er jo absolutt IN FASHION!

  7. Nå vel, in fashion er jeg vel kun flekkvis, for eksempel de gangene ullkjoler kommer på moten… Moten følger sine sykluser, jeg tviholder på mitt og blir på moten i blant, slik som gammeldagse klokker som er ikke går viser riktig tid to ganger i døgnet…

  8. Kjenner meg i den siste der, Mærrins!

    Ullkjole har jeg dessverre ikke skaffet meg ennå, men det er vel mulig jeg burde gjort det.
    Men da må jeg ha et par støvletter som går til, og kanskje en stilig strømpebukse til å ha under, og – hm, dette kan bli dyrt.

  9. Et godt poeng å stashe seg litt opp istedet for å finne frem kjipaklærne bare fordi det er kjipavær! Har forøvrig vært en uke i Tønsberg med masse sol mens det har vært drittvær her;) Fikk brukt min flotte trenchcoat med gullknapper masse, og slikt hjelper på humøret! Har en god og billig ullkjole fra H&M, men litt vanskelig å få brukt den når jeg ammer. Men noen ullcardigans og lange ullgensere fra Bennetton har jeg i skapet, og de brukes flittig! Også ser jeg det skal bli kaldt og fint vær fremover, noe jeg kan nyte som ikke er på jobb mens sola titter frem:)


Legg igjen en kommentar

Kategorier

