Publisert av: maerris | mars 10, 2009

Sykdom i familien II

I ei uke har jeg løpt opp og ned trapper med snytepapir, stikkpiller, termometer, miksturer, saftogvann og  syltetøy iblandet knuste tabletter. Jeg har trøstet, båret, lokket og lurt, klappet og strøket, sunget, bysset og sett etter hjernehinnebetennelseflekker (petekkier) på de små kroppene om natta.

Fireåringen har hatt feberfantasier og lungevrengehoste. Hun var så dårlig at hun satt og så fjernsyn med ryggen til (”eg hørar jo, mamma”). Hun har samlet seg opp hele 12 klistremerker i nyinnkjøpt dertil egnet bok, etter 12 doser illesmakende penicillin. Hun er i bedring, men nå er vi i gang igjen med ham på ett: førti i feber, veksling mellom koalaklamring og apatisk TV-titting.

Min husbond, som har hatt glade dager i San Francisco på konferanse, har kommet hjem og er innsyknet med jet-lag og halsesyke. Etter ei uke med hjemlig barnesykehus får han ikke den oppmerksomheten og pleien en syk mann gjerne vil ha…

Klokka elleve i dag fikk jeg en SMS fra min søster som lurte på om hun hadde fått ebola. Jeg gikk ned på rommet i kjelleren der hun holder hus for tiden, og kunne umiddelbart fastslå at ebola er en usannsynlig forklaring på hennes symptomer. Burgunderrøde lepper, blålig misfargede tenner, en umiskjennelig odør og det faktum at vi befinner oss i Bergen (og ikke Afrika) gjør fyllesyke en langt mer plausibel diagnose.

bilde-44

Responses

  1. Ingen kan beskylde meg for å stjele bilder fra andre med opphavsrett. Jeg tar mine med Macwebkamera, de får dermed sitt eget, speilvendte preg.

  2. Speilvendte bilder er virkelig undervurdert, det gir en genial snert til innholdet 🙂 Jeg er syk og hjemme på sofaen med familie i barnehage/skole/jobb, og siden dette da er første dagen på veldig lenge jeg har tid til å surfe på nettet uten mål og mening, har jeg altså nå funnet ut at du blogger, så gøy! Nå ble det med ett enda en blogg å følge med på, gleder meg til velformulerte innlegg framover 😀 Men jeg ser at du har blogget i et halvår allerede, beklager at jeg ikke har fått det med meg tidligere!

  3. Velkommen hit, Ane! God bedring!

  4. Hadde fundert en stund på hvorfor bildet var speilvendt, så satte pris på forklaringen 😀
    Du har virkelig vært tapper sykepleier- og legemamma! Det er egentlig så du hadde fortjent en liten ferie. Håper alle er friske nå!

  5. Eg seier som mi mor: «Det er ingenting som er så sjukt som ein sjuke mann..» 😉

    Men det var jo egentleg di søster som «tok det mest som ein mann» i denne samanhengen.. Ebola, hehe… Ja, eg huskar eingong min samboar trudde han hadde SARS..! 😀

    God betring til alle! Håpar du slepp unna Mærris!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

