Publisert av: maerris | mars 17, 2009

Dette er ingen håndarbeidsblogg

Mrs Mærris er født som gamlisungdom. Jeg lærte meg å strikke før jeg lærte å lese, jeg hekla hele kolleksjoner dokkeklær som elleveåring og har symaskinsertifikat. Jeg er imidlertid over gjennomsnittet slurvete og lykkes bare med halvparten av det jeg lager. 

På fredag leverte jeg inn min doktoravhandling til vurdering for PhD graden. Etter uttalige timers intens og konsentrert Macbasert jobbing i innspurtsfasen fikk jeg behov for å skape noe mer håndfast. Lørdag sydde jeg det jeg skulle bli lekre, florlette, hvite gardiner. De ble småtunge, rare og dritstygge. De hang oppe  i 3 timer og er degradert til duker egnet over muggslåtte plastbord på rødvinsorientert hageparty. Søndag sydde jeg sammen noen restegarnsbaserte heklelapper til et putetrekk. Det ble ikke så værst!

bilde-52

Responses

  1. Eg har gratulert deg før, men seier det gjerne igjen:
    CONGRATULATIONS&CELEBRATIONS!!! 😀

    PS: Puta var jo veldig fin!

    Klem, IC

  2. Oioioi, gratulerer med levert doktorgrad!!! Fantastisk!!
    Du ligger ikke på latsiden etter innlevering, altså. Multiple blogginllegg og håndarbeidsprodukter. Jeg er imponert. Og puten var veldig fin. Lager du matchende pledd også?

  3. Jaaaaa, gratulerer med innlevert avhandling – du er kjempeflink!!!! Disputas blir knallgøy!!! Og veldig fin pute også 😉 Unn deg litt avslapning og en flaske champagne, dette er en av de største innspurtene man gjør i livet. Disputasen blir masse feiret uansett, men egentlig er det nå hovedjobben er gjort 🙂

  4. Takk jenter! Tante Grønn: Jeg er litt for lat til å lage teppe, det blir så mange lapper… Familien Ullpledd har dessuten mange fra før… Har drukket musserende, ja…

  5. GRATULERER MÆRRIS!!!!!! Fantastisk!!!Jeg følger jo ikke med, så litt sen hilsen. Du er rett og slett bare superwoman;)

  6. Har du sett! De der har jeg ikke sett siden sist jeg var i huset til bestemor, tenk at man fremdeles lager sånne.
    Men, om noen, så måtte det være deg.

    Gratulerer også med innlevert avhandling!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

