Publisert av: maerris | mars 20, 2009

Kjære Kristian Flittie Onstad

Både i nær omgangskrets og familie har jeg fantastisk flotte, intelligente, morsomme og hyggelige kvinner. De er over tyve, men under tredve, har utdannelse, forsørger seg selv og lukter godt. De er slik jeg ser det, nesten helt uten lyter. Fordi jeg er glad i dem, kan det hende at jeg er lite objektiv i mine søsterlige vurderinger, men jeg flesker alikevel til med superlativene. Lurest, penest, morsomst!

Hvorfor får de så gå delvis alene, bare forstyrret av en og annen halvtoms som det viser seg etterhvert at kjører dobbelt, er sosialt inkompetent eller umulig å ha et forhold til? Jeg har ingen ambisjoner om å prøve å svare på dette spørsmålet, det har blant annet Sex and the City forsøkt, uten å komme til noen konklusjon. 

 

Min venninne Marie stiller nok høye krav. Jeg siterer hennes liste: 

-gjerne skader med opptreningspotensiale (som Aksel Lund Svindal, men han kom seg nesten litt for fort)

-morsom (haha)

-ikke pølsefingre

-ikke sjalu

-ikke humørsyk

-alder mellom 25 og 35

-helst krøller

-IQ mellom 110 og 130

-kan være alpinist (Aksel Lund Svindal)

-raus, ikke gniten

 

I lang tid har Marie gått på Brannkamper med partoutkort. Fordi hun er fotballinteressert og fordi hun er interessert i fotballspillere. Vi som vil henne vel har forsøkt å roe ned hennes personfiksering rundt denne idretten, fordi vi føler på oss at dette snevre fokus på fysikk ikke vil komme lure Marie tilgode. 

Men nå har han kommet til Bergen, Drømmemannen. Jeg tillater meg derfor å skrive en kontaktsannonse fra Marie til skoleyset på Brann, Kristian Flittie Onstad, som hadde over fem i snitt fra videregående. Marie får jo aldri ut finger´n sjøl.

» Kjære Kristian Flittie Onstad. Du er det Bergen, Brann og jeg trenger. Jeg har det du trenger. Jeg sitter på felt J på stadion, mine venner sier jeg ser ut som en blaning av en fe og en engel, så du kjenner meg nok igjen. Mitt milde ytre står i spennende kontrast til mitt solide intellekt, min personlige integritet og min gjennomsyrende humor. Du og jeg. Hilsen Marie. PS: Det er ikke noe mellom meg og Aksel Lund Svindal.» 

bilde-49

Responses

  1. AbsofuckinFABULOUS!!! 😀

    Hahahahaha, dette var veldig morsomt! Kjenner at eg lengtar tilbake til jetekontoret nå.. Men den lista du siterer berører jo berre toppen av isfjellet. Marie har mange fleire krav enn dette (med mindre du har lempa på krava i det siste, Marie..?!)… Tenker då særleg på alle krava til fysikk (høgde, vekt etc).

    Marie, eg ventar i spenning på din respons!
    Kristian Flittie Onstad (hmmm.. sossenavn..?!), eg ventar i spenning på din respons også!! 😉

  2. Sitat SATC:
    «This is the best personal ad I’ve ever seen..» 😉

  3. Eit kjapt google-søk fekk bekrefta at KFO er innanfor høgde-malen din, Marie! Han er nemleg 1,86 m høg (men det veit du sikkert allerede).
    Ellers kan det nevnast at han per dags dato berre er 24 år og dermed fell utanfor alderskravet ditt, men han fyller jo 25 allerede den 9.mai, så det bør du kunne sjå gjennom fingrane med!

    Kult bilde, forresten! Dokke såg ut som eit speglbilde av kvarandre! 🙂

    Men nå skal eg slutte å spamme kommentar-feltet og heller jobbe litt….

  4. Hehehe ingen kan skrive kontaktannonser som Mærris altså 🙂 En absolutt fabulous dag på kontoret som tok helt av ettar at jeg hadde hatt høytlesning om skolelyset i Brann! Mærris – du er RÅ 😀

    IC, du kjenner meg godt, jammen husket du høydekravet! Selvsagt hadde jeg fått med meg hvor mange cm han strekker seg over havnivå 😉 Alderen er på grensen, men herlighet, man kan jo (visstnok) ikke få alt 😉

    Bildet av oss to er nok et bevis på at vi muligens kanskje er søstre på flere nivåer 🙂 Blod er tjukkere enn vann (heia Brann)

  5. Marianne: Hahahaha – strålende morsomt, som vanlig!

    Kommentar til IC: hva er kriteriene for sossenavn? Jeg for min del trodde mellomnavnet var et kallenavn – kanskje han er en ærgjerrig streber, skolelyset?

    Kommentar til Marie: Når dere får barn, og det blir en jent, foreslår jeg hun får navnet Lise, og beholder pappaens morsomme mellomnavn 😉

    Heia Brann!

  6. Hola vakre kvinner i vest som veit å løfte dagen et stort hakk med denne kontakt annonsen.

    Lo godt når jeg leste dette.

    Måtte jo google denna fyren og kunne til min glede seg at jeg faktisk har litt inside på denne mannen. Flaks, for det hadde blitt så kjedelig å bli sett på som insideren i idrettsmiljøet uten å ha noe konkret å komme med. Denna gutten hadde jeg en ære å ta de utsatte opptaksprøvene på NIH med. Han karret seg gjennom dagen, og det gikk sånn passe. Ikke særlig gode turneferdigheter eller noen fisk i vannet (hvis jeg husker riktig), men ballteket og utholdenhet gjorde vel at han sklei igjennom. Men da det gjaldt valgte han fotball’n fremfor skolen. Også Lyn av alle ting da, men siden han har havnet i rette klubb nå er det greit.

    Sjekket fjesboka og vi har en felles fotball venn i samme liga som jeg sikkert kan få litt info fra hvis det trengs. Men har ingen intime betroelser fra jenter som har utforsket hans klinekunnskaper. Syntes han er søt jeg, men bare redd for at han kan blir litt høy på seg sjøl og tar på seg Torstein sine sko. Og drømmen om å bli Fru Helstad håper jeg vi har lagt dø Marie;-)

    Ellers var det jaggu godt at den tavlen mellom dere ikke var nærmere i fokus. Mener å huske at der er det mye som ikke burde komme frem når man iherdig prøver å sjekke opp en ny ballproff.

    Runder av dette innlegget med en konklusjon. Kristian ække schtøøøøggg han, men ALS er mye tøffere, finere, mindre slesk og det beste smilet i verden. Med dette trur jeg Marie heller skal flytte til utlandet etter Mr alpinkjører som vil trenger masse ekstra fysio i all fremtid.

    Og jeg kommer i midten av mai for en lang periode jenter, og da trenger jeg noen prøvekaniner så håper dere kan stille;-)

    Stor klem til dere alle og håper dette var oppklarende Marie.

  7. Hei… kom over dette!!!! hmm hva skal jeg si: JA han kan kysse, veldig veldig flink… 🙂 Men ja han har tatt på seg skoene til Torstein, beklager å måtte si det. Torstein en engel i forhold!..


Legg igjen en kommentar

Kategorier

