Publisert av: maerris | april 13, 2009

Hverdagsluksus i globale krisetider

Mrs Mærris er som oftest den kjipe. Hun stiller spørsmål som: «Skal vi virkelig bruke penger på å kjøpe ny do når vi pusser opp badet, skal vi ikke bare bruke den gamle lyseblå fra 1965?» og «Skal vi virkelig åpne en flaske gul enke på annen påskedags kveld, bare du og jeg?».

Jeg sier økonomi, gjenbruk, og askese, hvor Mr Mærris sier kvalitet, forbedring og nytelse. Heldigvis følger min mann ofte sin egen magefølelse. Som i kveld. Det smakte aldeles himmelsk med et glass gul, boblende enke. Vi har jo dessuten slik en kork man kan pumpe lufta ut av den musserende flasken fra, slik at resten kan fordeles på to kvelder til den kommende uka. 

 

bilde-51

Responses

  1. Det er bra at Mr Mærris følger magefølelsen sin – det er viktig å kose seg i kvardagen! 😀

    PS: Dokke kjøpte vel nytt toalett også, håpar eg..?! 😉

  2. Ja, selv om jeg er gjenbrukens venn nummer en, skal vi kjøpe ny do. Etter å ha konferert med min også gjenbruksorienterte interiørarkitektnabo ble jeg overbevist…

  3. Utrolig festlig blogg du har! Jeg kommer helt klart tilbake hit!

    🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

