Publisert av: maerris | april 24, 2009

Med stetoskop og naglebelte

Det kan være et problem å være spartansk på grensen til gjerrig og samtidig opptatt av design og klær. Jeg har i alle år tilfredsstilt meg selv nærmest gratis gjennom loppemarkeder, Fretexbutikker og mine besteforeldres velfylte kjeller, men i de  årene har også H&M bidratt til garderoben gjennom sine designkolleksjoner. Karl Lagerfeldt gikk meg hus forbi, men Stella McCartney, Victor & Rolf, Madonna, Roberto Cavalli og Comme des Garcons har jeg fått med meg. Jeg har stått først i køen, krøpet under gitteret med en gang de begynte å heise det opp, og jeg har grabbet til meg. Jeg har trått over grensa for vanlig folkeskikk bare for å få pyntet meg litt – i billig design. Min oppførsel og entusiasme har faktisk vært så påfallende at jeg har blitt filmet og kommet på TV 3 ganger i forbindelse med H&M lanseringene… (det er slettet fra NRKs nettarkiver, dessverre, ellers skulle jeg ha lenket…)

I går sendte jeg min kjære nabo på Matthew Williamson fordi jeg selv var forhindret.  Hun sloss med liv lemmer, vant og kom hjem med dette fantastiske naglebeltet i blå metallic.

Her ser man det stylet med stetoskop og søsterur. Pasientene mine har ikke sagt noe om det, men det trenger de ikke, jeg vet det er fint. 

bilde-47

Responses

  1. Ha ha 😀 Husker jo den uforglemmelige replikken fra vestlandsrevyen «dette er helt crazybananas!» Herlig innslag.
    Ser ut som om du nok en gang har gjort et kupp. Går ut fra at du til vanlig skal bruke annet tilbehør enn stetoskop og søsterur 😉

  2. ha ha ha – fint er det vel – men kanskje ikke så vanlig å se sammen med resten av stylinga di??? JEG ville ikke kjøpt belte, men jeg syns det er drit kuult at noen gjør det og enda kuulere at man bruker det slik du gjør – så fortsett med det!!!

  3. Ja, jeg pleier ikke å gå rundt med stetoskopet… Søsteruret derimot, det bruker jeg av og til. Har arvet det av min sykepleiermor. Det er veldig praktisk!

  4. Det var en herlig beskrivelse av tilstanden som oppstår ved H&M’s designkolleksjoner!! Jeg var der også i går, og kan fint stå inne for at det nærmet seg hysteri da også. Kryping på gulv, hyling, kloring og rasering av klesstativ er bare noe av det som ble observert.

    «Nød lærer naken kvinne å spinne» får en ny dimensjon. Jeg er glad vi ikke er i særlig nød i dette landet her, men jommen meg tror jeg dagens kvinner skulle klart seg bra hvis det oppstod igjen 😉

    Naglebeltet var veldig kult!! Bra å ha venninner som kan kjempe for seg! Det var forresten ikke tv tilstede i går, de må ha luktet at du ikke kom 😉

    Jeg gleder meg til MW’s sommerkolleksjon, da skal jeg være tidligere ute sånn at jeg er først under gitteret 😀

  5. Ha Ha, jeg må le! Som vi koser oss med de kolleksjonene :)) Første gang syntes jeg det var for flaut å stå først og krype under gitteret. I går sto jeg på 2. rad, de foran meg la seg på gulvet da gitteret åpnet. Og ja, jeg krøp under gitteret jeg også! Det må til! Jeg fikk såvidt tak i det siste beltet. Mine drømme -designsamarbeid for fremtiden: Helmut Lang, Nicolas Ghesquiere, Jil Sander. Det hadde virkelig vært noe.

  6. FABULOUS!!! 😀 Dette var jo veldig Carrie..! Du huskar vel kor mykje ho brukte naglebelte i filmen..?! Ho hadde det ofte til kjole.. Veldig kult! Og du må jo ha midje like smal som dronning Maud eller noko…
    PS: Er du på Eclipse-kontoret..?

  7. Ja IC, jeg er fanget på forskningsstasjonen… Mer om det en annen gang…


Legg igjen en kommentar

Kategorier

