Publisert av: maerris | september 23, 2009

Knugen var her!

I dag leser jeg på intranettet på jobben at Knugen har vært på besøk! Karl Gustv i egen person! Han og en delegasjon fra det kongelige svenske akademiet for vitenskap og ingeniørkunst (fritt oversatt fra Katalansk, det heter nok ikke det..) har vært her i Parc de Recerca Biomedical de Barcelona, og det står at de likte det de så. Silvia var ikke med. Det står ikke noe om hvor hun var, men man kan nok lese om det i svenske DAM.

Fillern også altså, at slike nyheter kommer i etterkant. Jeg ville så gjerne ha sett ham, ropt noe hyggelig til ham på svorsk! Spurt ham om han liker Fredrik Skavlan, sagt at jeg er oppvokst bare 25 km fra svenskegrensen i luftlinje og at jeg er på året akkurat like gammel som hans eldste datter. Jeg ville fortalt ham at min far har jobbet på SAAB-fabrikken i Trollhattan, at jeg også staver feil iblant og at jeg liker å lese svenske bøker på originalspråket. Han ville umiddelbart blitt varm om hjertet og følt på et slags verdifullt skandinavisk fellesskap. Dette ville han sannsynligvis ikke sagt noe om, ihvertfall ikke høyt. Han hadde bare vinket kongelig, smilt forsiktig og gått videre, men jeg er sikker på at han ville blitt glad inni seg samtidig som han hadde tenkt med sårhet (på svensk, men det kan jeg jo ikke skrive): «Hadde det ikke vært for 1905, så hadde jeg vært hennes konge også…»

17452-Visita_Rey_de_Suecia_small[1]

Responses

  1. Du kan jo håpe at han snubler over dette. Han blir nok glad når han leser det! 🙂

    • Ja, kanskje Knugen sitter og googler seg selv og i sene nattetimer kommer borti bloggen min! Da håper jeg at han kommenterer. Sannsynligvis vil han komme til å kommentere inkognito…

  2. Å hallo, tenk at Knugen var der..! 😀
    Eg fekk samme følelse då eg etter nesten 1 år i Boston var på klassisk konsert i Tanglewood-skogen, og min landsmann Leiv Ove Andsnes var pianist! Fekk lyst til å rope noko på Karmøy-dialekt til han (ikkje at eg er fra Karmøy altså, men nærme nok til at eg er god på etterlikning av dialekten..!).

    • Wow, Leif Ove Andsnes! Sa du ikke til den som satt ved siden av deg som du ikke kjente at : «Actually, Leif Ove Andsnes and I, we go way back. We come from the same town and were sweethearts, but we were too young. All though he is a nice guy, I do not regret that I didn´t accept his proposal. I have my own carrier to take care of, and that cannot be done standing in the shadow of a concert pianist super star. Now I´m with a rock star instead, his name is Anen Shield, he´s more relaxed and better looking, don´t you think (Anen Shield is introduced and the lady sitting next to you feels lucky to be acquainted with such people….)

  3. Hahahaha – FABULOUS Mærris! 😀

    Og veldig bra at det endeleg er komt «Siste kommentarar» liste hos deg!
    Folkens, nå er det berre til å slå seg laus og kommentere – og ikkje minst; snoke rundt og sjå kva andre har kommentert!!

    Eg skal heim til Vikedal i helga – GOD HELG til alle!!! 🙂

    • God tur hjem, du må nesten hilse dem, jeg føler det nesten som om jeg kjenner dem!

  4. Hehe, eg trur dei føler at dei kjenner deg littegrann også… Min kjære far refererer iallfall ofte til Mærris..! 😉


Legg igjen en kommentar

Kategorier

