Publisert av: maerris | november 26, 2009

Hvor bliver Mrs Mærris

Det har vært stille lenge. Når jeg snakker med noen av mine kjære faste lesere kommer de med kommentarer som: «jeg ser på bloggen din at du har det travelt på jobb, for på bloggen skjer det jo ingenting..» Min mor som er topptrent i krisemaksimering tror stillheten bunner i alvorlig og plutselig oppstått psykisk eller fysisk sykdom.

Jeg tenkte at det hadde vært gøy å hatt en sånn avstemning hvor leserene kunne krysse av på forskjellige alternative forklaringer til hvorfor jeg ikke har blogget på lenge, men den applikasjonen har jeg ikke tid til å finne ut av. Derfor lister alternativene punktvis, og så stemmer man i kommentarfeltet. Man kan også ta en sant/usant tilnærming til lista. Da skriver man opp tallene og merker dem S for sant og U for usant, akkurat slik vi gjorde på barneskolen i «Slik skriver vi».

1. På tannlegeventerommet (jfr forrige innlegg) ble Mrs Mærris og datteren smittet av spansk svineinfluensa. Resten av familien har hatt det etter tur, og Mrs Mærris har drevet hjemlig sykepleiervirksomhet.

2. Jeg har endelig kjøpt meg ukulele, har blitt fullstendig hekta og bruker all fritid på å lære meg nye grep.

3. Jeg har blitt fullstendig katolsk i hodet og synes blogg er for hedninger.

4. Jeg har på grunn av massiv påvirkning fra latinske språk blitt skadet på norsken og kan ike skive mere…

5. Familien vært opptatt med besøk av meteorologiske flyktninger fra Norge.

6. Jeg har begynt å slå nuppereller og har hendene fulle med tilvirkning av nupperellerte julegaver.

7. Nabodama på 53 i leiligheten over har fått el-allergi og har tvunget oss til å stenge det trådløse nettverket i leiligheten. Først nektet vi, men fordi hun gikk hvileløst omkring om natten og klødde og ynket seg, gav vi etter for presset. Nå er vi på nett igjen, men med kabel.

8. Jeg har vært syk i lungene og i hodet etter inhalering av store mengder plumbo. Jeg ante fred og ingen fare, satt i timevis med pedikyr i bideen mens sluket i vasken var dynket i styggedommen.

9. Min stillhet er en utspekulert og subtil protest mot at Siv Jensen og Frp fikk en altfor stor prosentandel stemmer ved forrige valg.

10. Jeg har blitt headhuntet til WHO.

11. Jeg har gått ned i en slags mental skyttergrav hvor jeg samler argumenter til kampen jeg skal føre for fotgjengere og syklister mot Bergen kommune.

12. Blanding av noen av de ovenstående.

13. Andre. Her kan du foreslå noe selv!!

Responses

  1. Hohoho – dette var morsomt! 😀

    La meg ta det systematisk og gå gjennom lista punktvis:
    1. USANT. Eg trur me ville ha høyrt om dette før dersom det var tilfelle.
    2. Herreminn… Ukulele..?! Nei det høyrtes for drøyt ut…. Sjølv for deg! 😉 USANT.
    3. Katolsk i hodet..? Nei det trur eg ingenting på! USANT.
    4. Akutte skrivevanskar..? Ja eg ser jo at du med vilje har lagt inn eit par skrivefeil for å villede oss – men nei du, den går eg ikkje på! USANT!
    5. Meterologiske flyktningar fra Norge? Ja, det høyrtes jo unekteleg meir sannsynleg ut.. Trur eg tar sjansen på SANT her.
    6. Nuppereller..?! Nei dette faller i ukulele-gata.. Denne må du også lenger ut på landet med. USANT!
    7. Hmm.. Her gjekk eg faktisk til det drastiske skritt å søke på el-allergi på Google….. Kan ein få slike symptomer av trådlaust nettverk..?! Følgande kan lesast på Statens strålevern sine sider: «Post- og Teletilsynet har utført beregninger og målinger av elektromagnetiske felt fra basestasjoner for WLAN. Disse viser at eksponeringen er så svak at den ikke vil kommer i nærheten av grenseverdien. Feltstyrken faller raskt med økt avstand til basestasjonen, slik at nivået normalt vil være langt under grenseverdien.»
    Det er altså lite sannsynleg. Men på den andre sida er det vanskeleg å vite om nabodama held seg til dokumenterte fakta eller ikkje…. Eg ser litt for meg ei litt eldre høglydt dramaqueen av ei spansk dame i beste Almodovar-tradisjon, som både overtroisk og nevrotisk og kanskje litt ensom… Jo, faktisk trur eg at det kan vere SANT.
    8. Inhalering av Plumbo?? Ja, det er sikkert ikkje til å spøke med… Likevel trur eg du gjer det – dette er USANT!
    9. Hahaha, nei eg trur ikkje du protesterer mot FrP ved å la vere å blogge… USANT. Måtte isåfall heller vore i protest mot Venste sitt dårlege valg og Sponheimen sin exit fra Stortinget.. 🙂 Men det var iallfall bra at FrP ikkje kom til regjeringsmakt – då hadde du vel blitt i Spania i nokon år til..
    10. WHO? Ja, why not?? Ingen tvil om at du har kapasitet til det! 😀 Men spørs om sjefen vår hadde latt deg gå..? Hmmm, men du kan ha fått eit eller anna oppdrag i WHO-samanheng, sjølv om du ikkje har skifta jobb. Eg gamblar på SANT.
    11. Ja, i sykkelsaka har du vel vore i ei mental skyttergrav lenge – men eg tvilar på om det er grunnen til manglande blogging. USANT.
    12. JA, eg trur det er ei blanding av nokon av dei ovenståande! 🙂

    13. Her må eg i tenkeboksen…..

    Me reiser til Solstrand idag – der vil du bli sakna! Forbered deg på eit rush av foredrag etter heimkomst Norge. Eg trur eg endar opp med 6 eller 7 foredrag denne hausten…

    Det var veldig kjekt å høyre fra deg på bloggen igjen!! Uansett årsak til bloggtørken – welcome back!!! 😀

  2. Takk for MORSOMT og omfattende svar, IC. Typisk deg å google el-allergi. Jeg skal ruge litt til på fasiten, kanskje andre kommer på banen også…

  3. Jeg går for kombinasjoner av de ovenstående.

    Det morsomste hadde jo vært en kombinasjon av 2, 3 og 6 – nykatolsk nuperellering mens du spiller ukulele 😀

    Mest sannsynlige kombinasjone måtte jo være 5, 10 og 11. Klimaflyktninger skal man ta på alvor, og tviler ikke et sekund på at WHO kan ha bruk for deg. Gleder meg til å høre kampargumentene for syklister og fotgjengere!

    *håper det ikke er plumbo-alternativet, grøss og gru…*

  4. Heh, jeg slår et slag for nr. 5. Jeg ser jo hvor altoppslukende det er med besøk! Tiden flyr! Og det med ukulele er det også hold i… ☺ Linda

  5. Jeg ser også for meg en multifaktoriell forklaring, dels på grunn av:

    11 – Selv de beste fotgjenger- og syklistbloggere kan i blant oppleve en idétørke, og gå inn i en mental skyttergrav, som du sier.

    6 – Nuppereller kan nok være fort gjort å bli hektet på, når man bor langt nok hjemme fra.

    5 – Meteorologiske flyktninger – eller gjester fra hjemlandet kan også dempe bloggebehovet, eventuelt også inspirere til nuppereller.

    2 – Jeg tror at ukulele er hovedårsaken. Har man først blitt hektet, har man lite tid til andre ting. Pass bare på å la venner og familie få fred av og til, for eksempel én ukulelefri time om dagen. Selv har jeg blitt frarøvet min ukulele mange ganger, når jeg ikke har vært lydhør overfor venners eksplisitte ønske om å legge den fra meg.

    Hilsen din fetter Christian

  6. Tante Grønn og Fetter Christian leverer sterke multifaktorielle forklaringsmodeller!

  7. Hurra for at du er tilbake på bloggen Mærris, jeg har savnet dine innlegg fra den katalanske hovedstad 🙂

    Nydelig morsomt innlegg her. Og utrolig mange bra forslag fra dine venner! Vanskelig å velge ut en hovedårsak.. Så jeg foreslår følgende:

    2. Ukulele er undervurdert. Jeg har vært med på gi det i en bursdagspresang, og da ble det ukulele hele resten av kvelden.

    4. Språk er vanskelig, spes når man må kombinere kastillansk, katalansk, engelsk og norsk hele tiden. Det ser jo derimot ut som du er kommet ut av krisen foreløpig!

    13. Mitt beste forslag (og kanskje det minst sannsynlige, but still…) er at du i påvente av El Clasico gikk helt fra hektene og ikke klarte å følge med på annet en Barca-spillernes kamper og treninger. Spesielt forholdet mellom Zlatan og Messi har tatt mye oppmerksomhet, i tillegg til tiden du har brukt på metroen mellom Camp Nou og Hospital del Mar 🙂

  8. yo!
    avstemming er noko den sørheimske klan kan like! (noko eg fekk bekrefta da eg trykkte på kommentarar) min umiddelbare logiske tanke var: NR 7. Det hørtes veldig realistisk ut! (ps.me har jo sjølv nokon i slekta, IC, med liknande opplevelsar) Ellers tenkte eg videre at nr 13 kunne vere at du rett og slett bare, enkelt og greit, hadde fått fnatt av blogging og å tenke ut nye blogginnlegg og at du bare hadde fortrengt heile bloggen/evt gått med hevet hode og tenkt at «eg tenker ikkje på det». nuvel… eg ser jo nå i ettertid at tante grønn og fetter har fått credit for sine forslag. det kan slik sett sjå ut som at ukulele er i førersetet! hm, men ville du ikkje da ha laga ein kjempelett blogg om «jeg har kjøpt meg ukulele, jodelodeli!» e.l.? Det er jo kjent at praktisk arbeid av ukulelegrad ofte fører til masse ideer. Når det gjelder nupereller, ein annen favoritt, så kan man muligens ikkje sei det samme. Prøvde meg på kniplinger ein gang, noko som holdt på å ende opp i raserianfall (skjelden) i alle fall irritasjon og ein stor floke. På den andre siden ser eg for meg at nupereller er stort i spania. det er liksom litt katolsk. så kanskje du har gått på kurs? fått en spansk gammel dame som venn? kanskje nabokona? ja, det går eg for! Kombinasjon av nr 7 og 6! Du lager bokmerker!
    Vennlig hilsen Ingeborg.

  9. Jaja menn, det stemmer jo det Ingeborg! Me har nokon i slekta med liknande opplevingar som nr 7 – og det er faktisk (for ein gongs skyld..) ikkje deg, Ingeborg, høhøhø..! 😀 Det er kjekt å egle Ingeborg via andre sine bloggar, hohoho!!!
    Ellers håpar eg at ukulele-alternativet er usant – med tanke på mine uttalelsar lenger oppe i kommentarfeltet….. Men stemmer i med mi kjære søster: Kjøper ein først ein ukulele – jodelodeli! – då er det vel naturleg å blogge om det…?
    Helsing medlem av den sørheimske klan, som likar avstemningar og generelt tull&tøys i kommentarfeltet…. 😉

  10. Ojojoj, jeg morer meg veldig over kommentarene!! Tror jeg skal svare i morgen…

  11. Hvor bliver fasiten..?

    Grattis med nytt design på bloggen, forresten! Det så kjent ut 😉

    • Ja, jeg har kopiert din stil, Tante Grønn, på en prikk, faktisk… Jeg ville ha nytt bilde i headeren, dette av meg med Barcelona i bakgrunnen (og Randi, GPSen, det er min mann som har tatt bildet gjennom bilruta), og det passa ikke med den andre versjonen, for da kom skrifta i veien… Jeg bruker ikke hypermye tid på appearancen, som dere vet. Er det greit, Tante Grønn, at jeg har rappa?

      • Rappa og rappa… Det er jo ikke akkurat jeg som har laget designet 😉 Selvfølgelig er det greit at du har dette designet. Jeg har jo skiftet til annet design. Ikke for det, det hadde vært greit uansett 🙂
        Og veldig stilig bilde i headeren!

  12. Jeg venter også i spenning på fasiten. Mens jeg venter og holder pusten av ovennevnte spenning tipper jeg på en herlig kombinasjon av ukulele, meteorologiske flyktninger og WHO. Gjerne samtidig 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

